ذاك هو

الحب حالة شعورية تجمع العديد من المتناقضات
تتألم برضا تتذوق العسل مراً تتنعم بعذاب
قمة الإحساس بالكرامة وقمة الإحساس بنسيانها تمتلك العالم وتتنازل عنه لمن تحب

ماذا يمكن أن تسمي
عجز منطقك عن الإدراك ...عجز لسانك عن النطق ....عجز قلبك عن أن يتحمل خفقانه

ذاك هو الحب
ولكن .... لابد و أن يكون مظلل بشرع الله

Monday, January 7, 2008

اعتذار

اتمنى تقبلوه مني
باعتذر عن تقصيري طول الفترة اللي فاتت وعدم زيارتي لكم
وكمان باعتذر عن عدم ردي على التعليقات في المدونة هنا
اسفة جدا
لكن حقيقي كان عندي ما يمنعني من الكتابة باي شكل من الاشكال
ومازلت على نفس الحال
ومحاولة مني للتغلب على ما انا فيه قررت ان خير ما افعله
هو انا اتابع حياتي بكل تفاصيلها وان اتحرر من تلك الشرنقة التى غزلتها لنفسي
فالتوقف والثبات لن يفيدني شيئا ولن يغير ما قد كان او ما سوف يكون
اتمنى ان تقبلوا اعتذاري

55 comments:

Unknown said...

نقبل الاعتذار بشرط واحد فقط
.
.
ألا تعودي لمثلها أبداً
......

اتاري النت نورت
:)

mohand said...

السلام عليكم

اعتذار مقبول
مؤقتا

تحياتي

ما علينا said...

أنونيمس

ان شاء الله مش هاتتكرر

وبعدين دا انا قطعت وعد
والرجوع فيه ما ينفعش


وبعدين النت منور بيكم يا دكتور
لوللا تواجدكم به ما كنت عدت

ما علينا said...

mohand

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

شاكرة جدا قبولك الاعتذار

وسالحق القول بالفعل ان شاء الله
ويكون اعتذار فعلي بزيارة جميع الاصدقاء
وبالكتابة هنا ان شاء الله

وبكدا اقدر انال القبول النهائي

احترامي لك

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم

اولا حمد لله علي عودتك مرة اخري الينا يا اختي الكريمة

ثانياً اسأل الله الكريم أن يفرج كربك ويزيح همك

وياريت تعرفي إن احنا بقينا هنا اسرة واحدة واللي يزعلك اكيد هيزعلنا

وبجد غيابك كان قلقنا كلنا يا ما علينا

ياريت تقرأي موضوع كلمات من ذهب في المدونة عندي
ممكن يكون سبب في تخفيف الحالة اللي انتي فيها

حمد الله علي سلامتك ومش عازين الغيبة الطويلة ديه تتكرر تاني
والا................

انا حذرتك اهوه

سلام بقي

klmat said...

اعتذار ايه مافيش اعتذار
الحمد لله انى اطمئنيت عليكى
شويه اناكنت ناويه اكتب
فى مدونتى اسال عنك
كل سنه وانت طيبه
وربنا يفرجها عليكى ويشرح
صدرك ويكون كل اللى جاى جميل
بأذن الله
ربنا يوفقك يااااارب
حقيقى وحشتينا
لفت عليكى فىمدونات البلد
بس الحمد لله
تحياتى واشواااقى

و القادم....أجمل said...

هيييييييييييه
حمدلله علي السلامه
وحشااااااااااااااااني اووووووووووي
اعتذار ايه بس
المهم انك بخير
ربنا يطمنا عليكي دايما
يااااااااااااااااااااااااااااااارب

:)

البِـئرُ والظمّأْ said...

ازيك عامله ايه
وحشاني قوي على فكره





بصي المهم انتي كويسه
يا رب نشوفك على خير بقا



زيزي

S H A H said...

والله ليكي وحشة يا ما علينا و وحشتني قعدات الكيف بتاعتنا

عودا حميدا متتاخريش علينا كدة تاني
و حمدالله على سلامتك


انا هسيبك كم يوم كدة تريحي عشان نعرف بعد كدة نستعيد نشاطنا

الفلوس خلصت خلاص

مستنيكي

سلام مؤقت

ما علينا said...

الراقص مع الذئاب

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الله يسلمك يا محمد
جزاك الله خيرا على جميل دعاءك
ربنا يكرمك ويعزك

وانا والله واقع احساسي بيكم لا يختلف عما ذكرت انت
من اننا اسرة واحدة

وانا شاء الله ما يبقاش في زعل ولا ضيق

وخلاص حرمت اغيب تاني هو انا اقدر

جزاك الله خيرا اخي العزيز

ما علينا said...

klmat

ربنا يخليكي يا رب
تصدقني لو قلت لك

اني والله العظيم
ما اعرفش ليه جالي خاطر كدا

اني لو غبت شوية اكتر من كدا
والله العظيم
اني ممكن الاقيكي كاتبة بوست بتسألي عني فيه

وربنا يعلم مدى صدقي في كلامي

ربنا يديم الود والاخوة
ومحبتنا في الله

وماتقلقيش انا الحمد لله بخير
وان شاء الله ربنا يسهل ومش هاغيب تاني

ما علينا said...

و القادم....أجمل

ربنا يكرمك ويعزك يا ولاء
طبعا لازم اعتذر على تقصيري

وانا الحمد لله دلوقت
انا قلت بقى ارجع اتنعنع عند نعناعة التدوين

واجدد مبدئي ان القادم اجمل ان شاء الله


منوراني دايما يا ولاء

ما علينا said...

Meekness !!!


وانت كمان والله يا زيزي وحشاني ووحشاني رقتك

وخلاص انا اتأكدت اني مش هاقدر اكون كويسة الا لما ارجع وسطكم تاني

اتجملوني انتم بقى


ربنا يسعدك دايما يا رب

ما علينا said...

S H A H


شاااااااه
انت لسه فاكر

بعد ما سيبتني في السوق لوحدي
وسحبت كل راس المال وطفشت
واضطرتني اتفاوض مع معلمين السوق
وانسحبت منه في هدوء

لكن اديني رجعت
وطبعا انت رحت ضيعت شقى العمر كله
في ايران

لكن عموما انا قلبي طيب
الجدعنه تقول اني اسامحك

عودا حميدا لك انت كمان يا لورد

ماهو مش انا لوحدي اللي كنت مبلغة فرار


نورت يا عم شاااااه

ma 3lina said...

ألف حمد لله على السلامة

DR.HAMAS said...

اكرمك الله أختنا

نورتى النت

و اهلا بيكى دائما



د.حمـــــاس

Anonymous said...

نورتى يا بنيتى ، و حمد لله على عودتك إلى عالم التدوين مرة ثانية ، جعلك الله ممن صدقوا ما عاهدوا الله عليه .
أبو خالد

kafrawy said...

ماعلينا
المهم

انتى راجعة امتى

غمض عينيك said...

لا لا لا
ايه جو الاعتذارات ده
من امتى يامعلمة
ما انتي طول عمرط طايحة في البشرية
شرنقة ايه بس اللي بتتكلمى عليها
امال لو خرجتي منها هتعملي ايه
لا لا
دا الواحد لازم يستعد
ع العموم الدم عمره مايبقى ميه
واحنا كاتبين ناشرين معلقين مع بعض
حمد الله يا كابتن
وابقا نورنا

محمد سمير

خمسة فضفضة said...

السلام عليكمورحمة الله وبركاته

الف حمد الله علي السلامه

S H A H said...

انتي اتقبض عليكي ولا ايه؟
فينك؟

S H A H said...

العزيزة ما علينا
بعيدا عن جو المخدرات و الحملات و الشقق المشبوهة

امنى اولا انك تكوني بخير و الف سلامة, و يكون ابتعادك للتركيز فيما هو فيه خير ليكي يا رب ان شاء الله

و منتظرين عودتك
و سلام مؤقت

عبده الميكانيكى said...

طيب ياستى هنعديها المره دى !!!!
بسماترجعيش لها تانى .. اه متستغربيش انا لسه عايش والله

mohamed sobhy said...

حمد لله على السلامه و لو انك غيبتي مره اخرى

WiLdBiRd said...

حمد لله على السلامة

وحشتينى

ايوة ياستى سيبى الشرنقة
واخرجى
وكملى

:)

el_assel said...

ولا يهمك ياباشا
الموضوع مش محتاج اعتذار وكده
كل واحد بيجيلوا فترة كده بيكون مش عايز يعمل حاجة
ووظيفتنا احنا كاصدقاء الوقوف جنب بعض في المواقف دي
باذن الله ترجعي زي ما احنا اتعودنا عليكي


سلاماتي

Abeer said...

انتي مشيتي تاني ولا ايه

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

اهي غااااااااااااابت تاني

طيب نعمل فيكي ايه بقي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ahmed mefrh said...

فى انتظار الجديد
تحياتى ابو مفراح

و القادم....أجمل said...

طيب طمنينا عليكي
ربنا يحفظك يارب

الأستاذ said...

لأ بقى أنا مش قابل
ولا أقولك خلاص .. بس متتأخريش
وكل سنة وإنتي طيبة

klmat said...

السلام عليكم
ازيك وحشتينى جدا جدا
يارب تكونى بخير
عايزه اطمئن الغيبه طالت
وربنا يفتح عليكى وينور بصيرتك
وفى انتظارك ماتطوليش اكتر من
كده ماشى

وطبعا مصداقى
من القلب للقلب رسول
عميق حبى ودعواتى بكل الخير

S H A H said...

الى الانسة ما علينا
متشربيش الدوا اللي في الازازة, الزجاجة فيها سم

نداء عاجل

Sally said...

في
انتظار
بوستك
القادم

S H A H said...

ايه يا ترى سر الغيبة دي بقى؟!؟

طولتي قوي كدة

البِـئرُ والظمّأْ said...

طمنينا عليكي بقا


ردي طيب علينا هنا
و قوليلنا انك كويسه



؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا قلقت قوي كده


زيزي

Sally said...

فينك
مفتقدينك

WiLdBiRd said...

يارب ترجعى بالسلامة

:)

MAKSOFA said...

أرجو أن تكوني بخير ، وهذا هو الأهم

ذو النون المصري said...

طب اعتذرتي عن التاخير الاول
ليه اتاخرتي تاني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا سمعت من مدونين زملاء انك بلدياتنا من محافظة كفر الشيخ يا تري ده صحيح
تحياتي

Sally said...

علي فكره
لو رجعتي تاني اعتذرتي
مش هقبل


بجد وحشتني تدويناتك


تعالي بقي

S H A H said...

كدة زودتيها قوي؟!؟!؟

بجد على الاقل تعليق حتى اطمن عليكي؟؟؟؟

MAKSOFA said...

الغيبه طولت أنت فين ؟؟؟؟؟؟

S H A H said...

أحلى كومنت قريته هو خبر رجوعك بجد
مفاجأة غير متوقعة

مستني تجندي كل قوى الشر
وتيجي تساندي ابليس في شغله, عشان مطلع عيني و كل ما اقوله حاجة يا يقولي معرفش او خليها بكرة, لغاية لما وصلنا لمرحلة اني اروح اصلي الجمعة ملاقيش مكان في الجامع

حمدالله على السلامة يا بارونة

Camellia Hussein said...

طيب انا تقريبا اول مرة آجي هنا بس حمدا لله علي السلامة:)

mostafa rayan said...

حمدلله علي السلامة وربنا مايجبش غياب تاني

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

حتى انت يا بروتس؟؟


اذن فليسقط قيصر...


فى اية يا بنتى...؟؟


هممممممممممممممممممم

ربنا يكرمك وياريت تكون عدت الفترة دى

و القادم....أجمل said...

ربنا يطمنا عليكي يارب

دكتور كسلان said...

انا اللى عايز اعتذرلك
عشان ما سالتش عليك فى المدونة خالص
بس والله انا كل شوية كنت ببعتلك رسايل اوف لاين
مش عارف بتوصلك ولا لأ

المهم ياريت تطمنينا عليكى

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

abo salah said...

بعد السلام عليكم

ماعلينا
يارب تكوني كويسة
وبألف حة وسلامة

واعذريني انا كنت منقطع عن التدوين ومكنتش اعرف بغيابك الا لما رجعت

وواضح انك غايبة من فترة طويلة
ياريت تطنيني عليكي
ورجوعي للتدوين ميكملش الا بوجودك يا ماعلينا

تحياتي

abo salah said...

بعد السلام عليكم

ايه يا ماعلينا
طيب طمنينا عليكي علي الأقل

غيابك طال اوي
وقلقنا زاد اوي

ومن غير وجودك حاسس كأن التدوين كله ناقص حاجة مهمة
من غير مبالغة والله

ان شاء الله اسمع منك اخبار كويسة قريب

تحياتي

abo salah said...

بعد السلام عليكم



لا بقي يا ماعلينا
المسألة زادت أوي

يابنتي احنا قلقنا عليكي زاد اوي

لعل يكون المانع خير

ادخلي ولو حتي اكتبي اي حاجة طمنيني عليكي بس

ان شاء الله تكوني بخير

تحياتي

و القادم....أجمل said...

ياريت نطمن عليكي

كل سنة و إنتي طيبة

و رمضان كريم

:)

خيرالدين said...

الموضوع طول قوى

ارجعى بقى

............
كل سنه وانت طيبه

Anonymous said...

السلام عليكم
عيد سعيد وكل عام وانتم بخير

مهند المصرى