ذاك هو

الحب حالة شعورية تجمع العديد من المتناقضات
تتألم برضا تتذوق العسل مراً تتنعم بعذاب
قمة الإحساس بالكرامة وقمة الإحساس بنسيانها تمتلك العالم وتتنازل عنه لمن تحب

ماذا يمكن أن تسمي
عجز منطقك عن الإدراك ...عجز لسانك عن النطق ....عجز قلبك عن أن يتحمل خفقانه

ذاك هو الحب
ولكن .... لابد و أن يكون مظلل بشرع الله

Thursday, December 10, 2009

القطنة ما بتكدبش




وربنا بجد يعنى مكسووووووفة ووشى من اللى هيدخل هنا في الأرض

على التأخير والغياب

بس عذري انى كنت غايبة عن النت كله



ورجعت وأثناء تجوالي لقيت مدونة كفراوية ففرحت


بس فرحة ما تمت الكلام بقى كان على ايه ؟؟؟؟؟؟


كان على زيارة الحكومة عندنا

الزيارة اللى اتأجلت اكتر من مرة

وكل مرة تتأجل بعد ما الناس العمال عينهم تطلع

فى تعليق اليفط والذي منه

والطريق يقف والميكروباصات يتحول مسارها

واضطر أمشى مسافات طويلة سيراً على الإقدام

طبعا هو دا اللي فارسنى الصراحة


المهم جيه اليوم والزيارة وصلت

والبلد اتقفلت ومن سوء حظى

انى تواجدت بالقرب من الفندق اللي هيتفغدى فيه الضيوف

والموكب قرب

ايه دا انا قلت يعنى كام عربية كدا وكام موتوسيكل

الاقى اسطول عربيات واتوبيسات

وصلوا فندق الرياضيين ووقفوا والدنيا وقفت

الطريق من قبلها اصلا اتقفل


اتنشق على تاكسى يدخلنى الموقف علشان اروح مفيش

ويومها اخدت حتة مشوار


يللا ماعلينا


المهم انا نسيت صحيح كنت بقول ايه

اه المدونة اللى دخلتها وفكرتنى بيوم الزيارة

لقيت وصلة مدح وغزل فى الزيارة واصحاب الزيارة


طيب انا سمعت ان غــدا السـادة الـزوار اللى طبعا ما كانـش من كفر الشيخ

وجاى وصاية من الإسكندرية

سمعت انه كلف مليون جنيه يمكن الرقم مبالغ فيه

لكن اكيد قريب من كدا





هو دا بقى يرضى مين؟؟؟؟

والمشوار اللى انا خبطته متورجل دا يرضى مين ؟؟؟

2 comments:

اقصوصه said...

غدا بمليون جنيه!

لا تعليق

ع العموم المشوار اعتبريه رياضه :)

ولج اجر اكيد

لان هالمشوار كان في سعيك

في طريق العلم :)

ليله شتاء said...

هههههههههه مشوار وعدى بجد مدونتك عجبتنى اوى