ذاك هو

الحب حالة شعورية تجمع العديد من المتناقضات
تتألم برضا تتذوق العسل مراً تتنعم بعذاب
قمة الإحساس بالكرامة وقمة الإحساس بنسيانها تمتلك العالم وتتنازل عنه لمن تحب

ماذا يمكن أن تسمي
عجز منطقك عن الإدراك ...عجز لسانك عن النطق ....عجز قلبك عن أن يتحمل خفقانه

ذاك هو الحب
ولكن .... لابد و أن يكون مظلل بشرع الله

Saturday, August 4, 2007

قبل اي كلام باشكر جدا جدا كلمات والقادم...... اجمل لتمريرهم التاج لي
وسعيدة جدا باني اكون من الناس اللي هم فكروا يمرروا لهم التاج
وبعدين لاننا في الجو الحر الفظيع دا جيبت لكم تاج مائي يعني اهو اي
طرطشة تطري الجو شوية يللا بينا بقى نلعب بالتاج دا شوية بما انه مائي

اسم مدونتك ؟
ماعلينا
لماذا اخترته.. وماهى نيتك من وراء اختياره ؟
هو اللي اختارني

لأن انا لحظة ما عملت المدونة ما كانش في في دماغي اي اسم

وقلت لنفسي ما علينا انا مش هاقف عند الاسم يعني اصلي كنت باجرب طريقة عمل المدونة ليس إلا



صورتك فى المدونه رمزيته
انا مش حاطة صورة

هل فكرت فى اغلاق مدونتك والسبب
لا ما فكرتش

حد قل ادبه فى التعليق .. ايه رد فعلك
انا باعتبر نفسي محظوظة بالمجموعة اللي بتدخل تعلق عندي اصلا

ولو حصل وحد دخل علق تعليق مش ظريف رد فعلى هايتوقف على اسلوبه
ممكن يكون تعليقه مسئ لى لكن راعى فيه الاداب العامة من اختيار الالفاظ وكدا يعني
فهاسيبه وهارد عليه عادي زي مثلا ان حد ينتقدني بشكل هجومي
لكن لو حد استخدم اسلوب فيه خروج عن الاداب العامة هاحذف التعليق

اسوأ مدونه؟

انا مش باشوف ان في أسوأ مدونة و أحسن مدونةكل مدونة بتعبر عن صاحبها

ومش معنى ان موضوعاته مخالفة لي او لارائي هاعتبرها سيئة


هايحصل ايه للأيميل لما تموتى؟


هايموت معايا بس انا هاتحاسب وهو لا

اديتى الباسبورد لحد قبل كده؟
لا ما حصلش
اسمك
اسمي الالكتروني جميلة بوحريد
عمرك ؟

ممكن تلاقيني كل الاعمار
اصل عمري زي الاستيك بيمط ويكش


برجك ؟

الحوت
مجال دراستك ؟

المحاسبه
السفر بالنسبه لك؟

السفر متعه باحبه جدا مهما كان متعب حتى لو مش للفسحة

المود بتاعك ؟

والله هو انا مزاجية متقلبة الاحوال لكن الغالب على اني اعز الضحك جدا واكره النكد

وقت فراغك بتعملى فيه ايه ؟
دا لصديقتي المقربة جدا جدا واولاد اخواتي والقراءة والنت

الاكله المفضله؟

السمك وكل مشتقاته

الصفات اللى اخذتها من بابا ؟

الصبر والرضا و الاسراف واني ما اكرهش حد

الصفات اللى اخذتها من ماما؟

الدبلوماسية يعني الواحد يبقى سوسة و قرشانة
والحرص الشديد على الناس اللي بحبهم واني ما ازعلهمش والرضا بما قسمه الله لي


اكتر ست حاجات بكرهها ؟

الظلم

الغرور

الاستهزاء بالناس مهما كانت بساطتهم

ان اي شخص يحاول ان يفرق بيني وبين اخواتي

النكد
التجريح في الآخرين

لماذا دخلت عالم التدوين من الأساس ؟

والله انا دخلته كمعلقة في البداية منه لله اللي كان السبب
ولاني بحب الدعبسة والتجربة
في مرة وانا سهرانة وداخلة في احدى المدونات
وجدت في اعلى الصفحة اختيار انشاء مدونة
فضغطت الاختياروتابعت الخطوات
وكان ما كان وفي خلال أقل من ساعة لقيت عندي مدونة
أحلى جملة قيلت في وصف مدونتك؟
لا اذكر جملة بعينها ولكن اعتبر كل كلمة تكتب في تعليق حتى لو كان نقد
اعتبرها اهتمام واسعد بها

التعليقات .. بالنسبه لك اهميتها؟

التعليقات عندي مهمة جدا جدا جدا

لانها نافذة للتواصل و للتفاعل مع الاخرين وهو دا اهتمامي الاول
انا يمكن ناشطة كمعلقة وزائرة لمدونات الغير اكثر مني كمدونة


احلى بوست كتبتيه؟


تخيل نفسك مكانه او مكانها و قولي حاسس بايه
يمكن لانه عن الاطفال وافكارهم او علشان انا تقريبا مفتونة بصورة الطفل اللي فيه

افضل مدونه قرأتها ؟

انا باشوف ميزة في كل شيئ اقرأه لأنه بيعبر عن شخصية صاحبه او حتة منها
علشان كدا مش باعقد مفاضلة
افضل بوست قرأته ؟

نفس اجابة السؤال السابق

االشغل بالنسبه لك ؟

مورد رزق وخطوة اولى لتحقيق بعض الطموحات وشغل فراغ للبعض


الانترنت بالنسبه لك ؟

نافذة على العالم وسيلة تواصل



والتاج دا انا هاعتبره مرحلة تمهيدية للتدوينة
اللي عملت عليها استفتاء دا اذا نزلتها
وانا امرر هذا التاج لكل المضافين عندي تحت عنوان
لو طلبك مش موجود هنا روح المولات دي
فيما عدا اللي جاوبوه قبل كدا
لكن اللي ما جاوبش التاج دا قبل كدا
وصفحة مدونتي تتشرف بوجود اسم مدونته فيها
انا امرر له التاج
كلكم
ماشي
اشمعنى انا لوحدي يعني
وبعدين التاج مائي واحنا في عز الحر
يعني وقته مناسب

45 comments:

nosha said...

كده الكلام الجميلبقى أول تعليق من نصيبي عني حجزت المقصورة الأمامية
ما علينا إزيك ... ويارب تكوني بخير
التاج بتاعك جميل ولو إنه ناقص بعض الإجابات بس أحييكي على إجاباتك الجميلة
تحياتي ليكي
nosha

Doba said...

ماشى يا رومانسية يا حالمة وضاحكة ورومانسية دائما

بحب السمك جدا زيك بالظبط - يلا هتعزمينى ولا اعزمك انا على اكلة سمك؟؟

تحياتى
هبة

S H A H said...

طالما الموضوع كدة كدة بقى ليكي اكلة كابوريا و بوري مشوي ووقار و جمبري

و حبة شوربة سي فود كدة

و نضرب و نتعمي بعدها

S H A H said...

انتي طلعتي بتحبي القراية فعلا بقى يا جميلة
والله كويس ان في حد لسة كدة

اوعي بس يطلع الرجل المستحيل و مجلة ماجد

دكتور كسلان said...

الحمد لله اجاباتك كانت قصيرة
انا شكلى كنت هاتعلم منك النشاط
بس الحمد لله ربنا ستر وانت اللىاتعلمتى الكسل فى اجاباتك



بعيد عن الموضوع
عايزين نفعل اكتر حملة
من اجل رفع الظلم عن المظلومين
واشكرك على انك اول واحدة علقت

Unknown said...

كده ياجميلة سبقتيني؟

أنا مررتلك التاج أنا كمان

:))

القلوب عند بعضها بقي

ما علينا said...

nosha


ابسط بقى يا عم
وبعدين انت متغلاش عليك المقصورة

والله انا جاوبته كما مرر لي

ومنورني دايما

ما علينا said...

Doba

اولا المدونة منورة
وايه الكلام الجميل دا
انا كل دا

ومين قالك اني كدا
اوعي تقولي لي برج الحوت

وبالنسبة للسمك انا تحت امرك

انا تقريبا بكل السمك طول الاسبوع
انا بحبه مشوي

اديني الاوردر بتاعك وانا اجهزه
واكلك احلى سمك

نورتيلي المدونة

ما علينا said...

S H A H

الله عليك يا شاه
اعز انا المشوي جدا
وفين البلطي نسيته
دا انا باموت فيه
وشوربة الس فود دي بقى تحفة
والوقار والقاروص
بقولك ايه
اي حاجة زفرة انا باغطس فيها

بس يا باشا نضرب الاول وبعدين ناكل
لان الكيف بيجوع
ويحب الاكل بعديه


القراية
اسكت يا شاه
دا انا القراية لحست مخي
وطبعا قرات رجل المستحيل
بس دا كان في مرحلة الاعدادية
وقبلها الشياطين ال13 والمغامرون الخمسة
وبعدين دخلت من اواخر الاعدادية على الحاج مصطفى محمود
وانت طالع بقى

ما تقلقش يعني
القراية دي ادمان عندي
يعني انا بطلت الصنف لاني بتاجر فيه
لكن مش قادرة ابطل قراية ولا كلمات متقاطعة

بقولك
ما تنساش بقى سلطة الطحينة
سلام يا لورد

ما علينا said...

دكتور كسلان

اقول فيكم ايه
ولا ادعي عليكم بايه انت وتخاريف
فضلتوا تقروا علي لما جبتوني ورا
وحصل عندي اوكازيون في تعليقاتي
بس ناوية اعالج الموضوع ان شاء الله

ما علينا said...
This comment has been removed by the author.
ما علينا said...

fanan fa2eer

طبعا القلوب عند بعضها
وفي بيتها يا فنانة
هاجي بقى
اشوف تاجك
بس دا فيه ظلم لي اني
انزل تاجي معاكي في وقت واحد
بس شرف لي برضوا

منورة يا فنانة الاطبا

Sally said...

انتي حوت يا ماعلينا
ياعيني ياعيني
ماتقولي كدا من الصبح
كل دا توافق بيني وبينك
اصل انا كمان حوت
اجاباتك شبهي اوي
علي فكرة

بجد انا سعيده اوي
انك حصاني في مدوناتك المفضلة
وسعيدة بالتاج
ان شاء الله هرد عليه في اقرب فرصة

تسلميلي ياقمر
تحياتي

رؤية

ta5areef said...

منه لله بقي اللى كان السبب

truelove said...

تعرفي شكلي هحبك يا بنت انتي عارفة ليه علشان انا بمووووووووووووت يف السمك بس خافي مني لاني لماباكل السمك مش بفرق بين اصحابي واعدائي تحياتي ليكي ياقمر

ما علينا said...

بالله المستعان

بصراحة يا رؤية
قلت ايه دا
هي عرفت اني حوت من حيتان الوق ازي
وبعدين كملت
عرفت ان قصدك على البرج

ويا ستي انا لي الشرف اننا نكون نفس البرج

وحلو الحوت في الحر دا

وبعدين يا ستي ان يشرف مدونتي ويشرفني اني احط اسم مدونتك عندي

انا الناس اللي بارتاح عندهم
باحب اعملهم دعاية
واحب كل الناس يزوروهم

سلام يا اجمل حلقة وصل
يا حوتاية

ما علينا said...

تخاريف دكتور

اللهم امين

ما علينا said...

truelove

يا ستي وانا تحت امرك
في اكل السمك والحب

لكن حكاية انك ما تفرقيش بين
اصحابك واعدائك دي
لها حل

نعملك عزل وانتي بتاكلي السمك و
يعد ما تاكليه

الى ان تزول اعراض اكله عنك


نورتيني يا سكرة

Hadota ... حدوتة said...

عسل يا ماعلينا


اجاباتك لذيذة كده ومقنعة مع انى يعنى برده لا عرفت اسمك ولا سنك ولا عنوانك ولا رقم انبوبة الجيران


بس بجد حلو يعنى

وبما انى متسجلة عندك وانتى ممررة التاج ليا
فانا احب اقولك انى جاوزبت عليه قبل كده
تاج لذيذ

سلام يا قمر
:)

klmat said...

اجابتك جميله وفيها ماقل ودل
وبتشكرنى على ايه فعلا مدونتك وارائك صادقه وجميله
تحياتى وسلامى

challenging_sam said...

ما علينا فينك ... ايه أخبارك؟
مبروك ع التاج
ايه شعورك بقى بعد أما بقيتي صاحبة التاج؟

ميروك مرة تانية

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم
ازيك يا اختنا الكريمة
كدا برضو تدبسيني في تاج؟؟
اوكي...مش مشكلة احنا برضو جاهزين

اجباتك جميلة وهادية اوي يا ما علينا
اتمني لكي التوفيق دائما

Unknown said...

يا ســــلام
فعلا انتي وارثة الديبلوماسية
أبا عن جد
:))

mini arabic said...

اجابات جميلة
و انت اسمك الالكتروني : جميلة بوحريد

ظلك مجاهدة وصامدة زيها
و حتى لا أنسى انت كنت اقسيا معايا أوي في مدونة الراقص مع الذئاب
هم الستات مبيتضمنوش مع بعضهم كده على طول ... و الله حاجة غريبة
التوقيع : صديقة ضد التطرف
باتمنى تقبليني صديقة ... على ايتها حال مش حتفرق معايا
سلام

S H A H said...

صباح الورد
=========

ايه الاخبار يا جميل عاملة ايه؟؟

ايه فين اراضيكي كل ده

انا قلت اتقل شوية يمكن توحشها طلع و لا في الدماغ اصلا

قلت يا واد استسلم بقى انا نسيت انك بارونة و قلبك جاحد

حبينا نسلم

و ان كان مفيش بينا حاجة يبقى على الاقل نكمل مشوارنا اللي بدأناه

العملية اللي جاية بكرة بليل

كلمة السر

هبعتهالك مسيج

سلام مؤقت

أبوسويلم said...

ولو انى اختلف معاك تماما في موضوع السمك ومشتقاته الا انى شايف ان اجاباتك جيدة وخفيفة وجميلة كالعادة رغم انها ما كانتش صريحة احيانا وكنت اتمنى تكون اكثر صراحة فى اسئلة مثل الاسم وخلافه لانى ما انكرش انى عاوز اعرفهم لكن ده مقدر ومكتوب يا بنيتى
وبعدين الف شكر لانك اخترتينى من ضمن الناس اللى بعنيلهم التاج لان ده شرف عظيم ليا يا جميلة وانت كده بتحملينى مسئولية انا مش قده
شكرا تانى
سلام يا ست الكل

ما علينا said...

Hadota .. حدوتة

والله انتي اللي سكر يا حدوتة
ولو على رقم الانبوبة بسيطة
انا تحت امرك

وانا عارفة انك مجاوبة التاج دا
ومعلقة عندك عليه

طبعا انتم السابقون

منورة يا حدوتة الحواديت

=======
klmat

ربنا يكرمك ويعزك يا رب
عارفة يا كلمات
انا اصلا ماليش في موضوع التاجات دا
لكن ما كنتش اقدر اتاخر عن اجابتع وهو جاي من عندك
انت و ولاء

وبعدين يا ستي المدونة دي مدونتكم انتم وجميلة بدخولكم وتعليقم فيها

=====
The Last Samurai

فيني ايه بس
انت اللي فينك
انا كل يوم رايحة جاية على مدونتك
بس بصراحة
الموضوع اللي انت منزله
يستحق المشورة

وبعدين بصراحة
التاج محتاج كرسي مملكة
يعني البس تاج من غير مملكة

وبعدين ما انت من اصحابه
انا مررته لك
لانك من الناس اللي انا
ضايفة اسم مدوناتهم عندي
يعني التاج منتظرك

ما علينا said...

الراقص مع الذئاب

ازيك يا محمد
حمدا لله على سلامتك
واتمنى تكون دلوقت افضل حالا

وبعدين يا عم انت اد التاج دا وعشرة زيه

خلى في علمك
انا بارد عليك بعد ما علقت على
التاج العائلي اللي عندك

وما طلعتش من عندك بايدي فاضية
يعني مالحقتش
جيت ارد عليك هنا
لقيت ناس من اللي كانوا عندك
سبقوني

يللا ضيوفك ضيوفي برضوا
يا عم محمد

يااللي بتكره الاهلي اوي


========
أنونيمس

يا دكتور
تقصد ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عايز ايه يعني

خلينا جنب الحيط احسن
دا احنا غلابة

والحكمة بتقول

عيش ندل تعيش وتموت مستور

ما علينا said...

بتعت الميني

اولا انا لا اعرفك
لاكون قاسية معك او لا
وكلامي في مدونة محمد

الراقص مع الذئاب
هو رد على كلامك
يعني كلام قصاد كلام
مفيش اي موقف شخصي

الموقف هنا موقف عام
وموضوع تضامن الستات مع بعضها
لا محل له من الاعراب هنا

لانكم بفكركم
خليتوا الحكاية بزرميت
والكل عندكم متساوي
وفي سلة واحدة
اعتقد كلامي مفهوم

وحكاية الصداقة دي
ان كانت لا تعنيكي
هذا في حالة ان استخدامي لضمائر التانيث
في محله
وفي كل الاحوال
هي مش بتفرق معاكم على ما اعتقد

المهم ان موضوع الصداقة الذي لا يفرق معاكي هذا
فهو لا يعنيني

ما علينا said...

S H A H

حلو اوي الداخلة الجامدة دي
عارف الاغنية بتاعة
سبقني وبكى وراح واشتكى
او ما اعرفش هي بتقول ايه بالظبط

اهو انت جاي تثبتني
يبني شوف انت كنت
مبلغ فرار فين
تلاقيك كنت بتعمل شغل لحسابك
ومالوا انا افرح لك
ولو لك شوق في اي مساعدة قولي بس
دا احنا بينا
حشيش وبفرة

ويا عم احنا بينا كل خير
طالما الشغل ماشي وعال العال

بس حقيقي والله يا شاه
من ناحية اني جاحدة

فدا اكيد
وقلبي دا ميت
وعاملاه ميدالية في ايدي

ومنتظرة
كلمة السر يا لورد

وابقى طمني
لقيت وينونا رايدر ولا لا

لما تدوخ اوي قولي
وانا اجيبهالك
كام اتصال كدا
واعرف مين كان زاققها عليك
واجيبها لحد عندك

سلام يا
لورد

ما علينا said...

أبو سويلم

ليه بس كدا شكلك مافيش بينك وبين السمك عمار

انا لازم اعملكم قعدة رجالة واشوف الزعل مين سببه
ونحاول نزيل الاسباب

وبعدين يا محمد افندي
انت من اتحاد ملاك هذه المدونة
يعني التاج تاجك
مش انا اللي اخترتك
و بعدين انت اده وادود

وبالنسبة لموضوع عدم الصراحة
انا باعمل بنصيحتك بقى
اني باكتم شوية معلومات كدا

مش كدا ولا ايه؟

S H A H said...

تثبيت كمان زيارة اهو

انت بس اللي تقلان و مش عارف اتغيرت ليه من ناحيتنا

شكلك وقعتي على تاجر كبير و مضبطتك , الصبيان شافوكي راكبة شبح و في اقاويل بي ام الفئة السابعة

ارجعي لايامك يا تمر حنا

بكرة تغرقي و ساعتها مش هعرق انقذك

سلام يا قطقوطة

S H A H said...

تم الرد على التاج يا جميلة

بس مش عارف انشره كل شوية يضرب من ال
HTMl

بس جاري تضبيطه

S H A H said...

تم النشر

أبوسويلم said...

جامدة الحتة الاخيرة دى بتاعة التكتم ليك نقطتين يا جميلة

ما علينا said...
This comment has been removed by the author.
Sally said...

ما علينا
انا خلاص رديت ع التاج
شكرا ياقمر

ما علينا said...

S H A H

جرى ايه يا ولا
مش لازم نعلى بمستوى الشغل
وبعدين انا اتفقت على مصلحة
حيتان مش معلمين
وطبعا هانكلها سوا يا كينج

انا ندلة اه
بس مش وقت ندالة
اصل الشغلانة محتاجاك

لولا كدا انت عارفني
ابيعك بدفتر بفرة

وانا اقدر برضوا يا كينج
دا احنا بادئين سوا من ايام
لم اعقاب السجاير

اييييه
كانت ايام حلوة يا شاه صح


وبعدين يا عم انت
فاضل تجيب فايزة احمد باوركسترا الغجر
الاكسباير اللي كانوا معاها

وتلف تدور على
وتلاقيني عند ابن الباشا
مع مراعاة فروق التوقيت
انه مع الحوت الكبير

يا شاه عايزين نبقى من اصحاب اليوت والجزر

انا عايزة اعلى بيك
وانت اخرك
مزرعة مانجة

يابني انا عايزة املكك غابة استوائية
كدا يعني

وانت راكب معاك اوي
جزيرة من نوعية هاواي وجزر ماوي

وتعيش وتتسلطن


سلام يا كينج
خليك انت كدا
وسايب الشغل والتربيطات والخطر
كله في رقبتي
وشاطر بس

مسرح شوية الاديش ورايا ولا هم فاهمين حاجة

سااااااااااالخير

ما علينا said...

أبو سويلم

تلميذتك يا استاذي
واستاهل الدبح
لو ما اتعلمتش بسرعة وانا استاذي
هو ابويا محمد ابو سويلم


هاوالنقطتين دول بقى يعملوا كام
بنكنوت

ما تنساش تاخد الشمع
هاسيبلك دستة هنا كمان

ما علينا said...

بالله المستعان

وانا كمان
علقت عليه عندك يا باشا

دا انا لي الشرف

والشكر ليك انتي
يا رؤية صادقة وجرئية

S H A H said...

انا عايزة اعلى بيك
وانت اخرك
مزرعة مانجة

يابني انا عايزة املكك غابة استوائية

---------------
ولا قولك

ما علينا said...
S H A H

جرى ايه يا ولا
مش لازم نعلى بمستوى الشغل
وبعدين انا اتفقت على مصلحة
حيتان مش معلمين
وطبعا هانكلها سوا يا كينج

انا ندلة اه
بس مش وقت ندالة
اصل الشغلانة محتاجاك

لولا كدا انت عارفني
ابيعك بدفتر بفرة

وانا اقدر برضوا يا كينج
دا احنا بادئين سوا من ايام
لم اعقاب السجاير

اييييه
كانت ايام حلوة يا شاه صح


وبعدين يا عم انت
فاضل تجيب فايزة احمد باوركسترا الغجر
الاكسباير اللي كانوا معاها

وتلف تدور على
وتلاقيني عند ابن الباشا
مع مراعاة فروق التوقيت
انه مع الحوت الكبير

يا شاه عايزين نبقى من اصحاب اليوت والجزر

انا عايزة اعلى بيك
وانت اخرك
مزرعة مانجة

يابني انا عايزة املكك غابة استوائية
كدا يعني

وانت راكب معاك اوي
جزيرة من نوعية هاواي وجزر ماوي

وتعيش وتتسلطن


سلام يا كينج
خليك انت كدا
وسايب الشغل والتربيطات والخطر
كله في رقبتي
وشاطر بس

مسرح شوية الاديش ورايا ولا هم فاهمين حاجة

سااااااااااالخير
----------------------------------


اصلي جيت اكتب الحتت اللي موتتني ضحك, لقيت البوست كله مموتني و مقلوب على ضهري و الله

انا بدأت اتأكد بجد انك شاربة حاجة قبل ما بتكتبي

ايه يا بينتي الاجرام ده

اخف دم بنت في الدنيا

فقرية مش طبيعية

ده كل ما اجي ارد احسني دمي تقيل قدامك

ايه الرخامة اللي انا فيها دي



بس انتي في حاجة متعرفهاش لسة

مزارع المانجة دي مش اي صنف

ده انا زارعلك عويس و فص و فونس كمان

و شايلك هكتار كدة, قد ربع فدان لزوم الكيف, ده خشخاش

و ربع زيه قات يمني مع مع ماريجوانا-التطور الانضف من البانجو

لزوم الكيف الواطي برده

هتسيبي كل الكلام ده و تروحي هاواي تجيبيلك جزيرة فيها جوز هند و كيوي

و بكبيرك تتفقي مع مصنع باونتي

ولا فريرو روشيه البيضا

وسيبك من البوت و الحاجات الصناعي

عندي ليكي جوز خيل عربي من بتوع حروب زمان, جده كان نفس الحصان اللي مع صلاح الدين الايوبي و اصل السلالة, اللي فتح بيها جنكيز خان نص العالم

الاتنين دول بقى
جمشيد و سمارة

تركبيهم كدة في وسط الارض و تحسي بعبق التاريخ بين ايديكي يا جميلة

و ياستي عشان ما ازعلكيش هعملك مزرعة جمبري, ياااااالااااا كل لاجل عيونك يا تمر حنا

عشان نبقى ننزل بليل انا اصطاد و انتي تقشري و تقلي على طول

كله فريش

وسلام مؤقت

Salma said...

أنا الحقيقه مش عارفه أعتذرلك ازاي على تأخيري الفظيع في التعليق.
عجبتني أوي اجاباتك, بجد حلوه أوي و خصوصا حتة انك أخدتي من ماما أنك تكوني سوسه و قرشانه :)
الحاجات اللي انت بتكرهيها أنا كمان بعتبرها من أكتر الحاجات اللي بكرها بس أزيد عليهم النفاق.
.أنا كمان السمك من أكلاتي المفضله
هوه الحقيقه فيه حاجات مشتركه كتير:)

تحياااتي

ما علينا said...

S H A H

ايه دا
عيب على الملك لما يبرشم
انا هادبس التعليق اللي انت نسخه دا
مع تعليقك زي ما هو كدا واعملك
محضر شف كومنتات
وتاخد رفد سنتين من التعليق
تقضيها بوستات بس وممنوع كمان ترد على التعليقات في مدونتك

وبعدين يا عم
انا الخاء طارت مني
انا قصدي يخوت
نبقى من اصحاب اليخوت

وبعدين الجزر دي ممكن نزرع فيها
صحيح المارجوانا
التطور الطبيعي
للبانجو
بس اهو كله بيعمل دماغ
بوابير

خلى اول طريقنا الباشا البلدي
الاصيل ابن الاصلا


وبالنسبة بقى لموضوع خفة الدم
انت عارف بقى في مصر بنزود ميه
اصل الميه عندنا ايه
كافية وفايضة

وانت ازاي تسمح لنفسك
تقول على الملك
رخم ودمه تقيل

دا انا لي واحدة صاحبتي
كل ما تيجي عندي لازم تخليني افتح المدونة مخصوص
علشان تقرأ تعليقاتك

اي خدمة يا ملك
باعملك دعاية اهو
علشان لما تنزل الانتحابات
قصاد ابو جمال
او جمال نفسه

زي انت ما بتخطط
مش انت قايلي كدا ومجهز
نفسك
وعادد العدة

انا ما اعرفكش ما شفتكش

هو الاخ يطلع مين اساسا

خلاص بلاش نظرة
ادهم الشرقاوي لبدران دي

ان شاء الله مش اخر عشا يا ادهم


بس بجد بجد يا كينج
انا بحب الخيل فعلا

بس الجمال بتنفع في الشغل اكتر

يوه يا شاه
دايما دماغ الشاي اللي باعملها
بتضيع عليك

يعني يدوب علقت عندك
و قعدت شربت شايي ونعناعي
وجيت ارد عليك هنا
من غير اي فواصل
واديني هاروح اعمل شاي تاني


ســــــــــــلام
للمــلك

ما علينا said...

Salma
ياستي ولا تاخير ولا حاجة
واعتذار ليه بس

يا سلمى
انتي تيجي وتنوري في اي وقت

وسعيدة جدا
ان التاج عجبك
وان في بينا حاجات مشتركة
دا يشرفني

المدونة نورت
وانا سعدت جدا بيكي

غمض عينيك said...

اجابتك لذيذة يا ماعلينا
معاكي ان الانترنت فعلا هو نافذة ع العالم اللي حوالينا ووسيلة تواصل ممتازة

نفس الاجابة تقريبا
تحياتي
محمد سمير